Poistná udalosť v životnom poistení
Čo robiť v prípade poistnej udalosti v životnom poistení
1. Nahláste poistnú udalosť poisťovni
- Poistnú udalosť nahláste čo najskôr svojej poisťovni alebo vášmu sprostredkovateľovi poistenia. Hlásenie poistnej udalosti môžete vykonať online alebo telefonicky.
- Nahlásenie poistnej udalosti vám odporúčame vykonať čo najskôr a okrem dokumentu hlásenia poistnej udalosti je potrebné predložiť lekárske správy o priebehu liečby a prípadne ďalšie dokumenty.
V prípade poistných udalostí, ktoré boli riešené políciou, musí byť doložená kópia správy z ukončenia vyšetrovania poistnej udalosti. V prípade, ak sa jednalo o pracovný úraz, musí byť doložená kópia správy preukazujúca záver šetrenia pracovného úrazu (Inšpektorát práce).
TIP: Podrobnejšie informácie o dokumentoch, ktoré musia byť doložené a o termínoch (podľa uzavretých doplnkových poistení/pripoistení a typov poistných udalostí), ktoré sa musia dodržať, vás bude poisťovňa informovať.
2.) Doplňte kompletnú lekársku správu
- Ak poisťovňa potrebuje informácie o postupe liečby, alebo iný záznam z lekárskej dokumentácie klienta, kontaktuje ošetrujúceho lekára. Ak lekár nereaguje promptne, môže sa šetrenie predĺžiť. V tom prípade poisťovňa informuje aj klienta o tom, že oslovila lekára. Klient tak môže poisťovni dodať požadovaný dokument aj sám, ak ho má k dispozícii a urýchli tým šetrenie poistnej udalosti.
- Ak nesúhlasíte s výsledkom šetrenia poistnej udalosti, a sumou na výplatu, môžete poisťovňu kontaktovať a požiadať o prešetrenie/odvolanie sa. Takéto odvolanie musí poisťovňa riešiť a opätovne posúdiť vašu poistnú udalosť, štandardne to trvá do 30 dní.