Škoda zavinená zamestnancom
Čo robiť v prípade škody zavinenej zamestnancom
1. Zabezpečte, aby neprišlo k zväčšeniu škody
- v závislosti od povahy poistnej udalosti urobte všetko potrebné, aby sa vzniknutá škoda nezväčšovala, prípadne neprišlo k ďalším škodám
- ak je to možné, neodstraňujte alebo nepremiestňujte poškodené veci
2. Kontaktujte svoju poisťovňu
- telefonicky informujte poisťovňu o vzniku poistnej udalosti
- pracovník poisťovne vám poskytne informácie, ako máte v danej situácii postupovať
- dohodne sa s vami na obhliadke zničených alebo poškodených vecí
- v prípade potreby kedykoľvek kontaktujte infolinku svojej poisťovne
3. Zdokumentujte miesto škodovej udalosti
- ak z nejakých dôvodov (bezpečnostných, zdravotných…) nie je možné čakať bez zmeny na obhliadku, vždy najprv situáciu na mieste dôkladne zdokumentujte
- vytvorte si fotodokumentáciu príčiny a priebehu (príp. videozáznam)
- zabezpečte si vyjadrenie prípadných svedkov škodovej udalosti
- odložte si poškodené veci alebo ich zbytky, ak je to možné
4. Dodajte potrebné doklady do poisťovne
- zhromaždite a vypíšte všetky potrebné doklady
- doručte ich do poisťovne bez zbytočného odkladu osobne alebo doporučene poštou (záleží od podmienok poisťovne)
- vždy sa však riaďte aj pokynmi pracovníka poisťovne
- počkajte na vyjadrenie poisťovne a vyplatenie náhrady škody
5. Doklady o poistnej udalosti žiadané poisťovňou
V závislosti od typu škody a poistnej udalosti môže poisťovňa žiadať aj nasledujúce dokumenty:
- doklady určujúce hodnotu poškodenej alebo zničenej veci: doklad o kúpe, faktúra a pod.,
- doklady preukazujúce zodpovednosť poisteného za škodu: zmluva o dielo, zákazkový list, doklad o prevzatí veci do opravy a pod.,
- doklady za opravu poškodenej veci, odpredaj so zľavou alebo zostatkovú hodnotu,
- protokol o dopravnej nehode (pri havárii), uznesenie polície (pri havárii či strate veci), správu od hasičov (pri požiari) a podobne.