setritesnami.sk

Edit Content
Krádež alebo vykradnutie vozidla

Čo robiť pri krádeži alebo vykradnutí vozidla

  1. Prvou vecou, ktorú by ste mali urobiť, je overiť si, že neexistuje žiadne iné možné vysvetlenie, ktoré by objasnilo chýbanie vášho auta. Môže ísť o odtiahnutie vozidla na základe zlého parkovania, zaparkovanie vozidla na inom mieste ako obvykle, oprávnené požičanie vozidla inej osobe alebo možno ide iba o hlúpy žart. Môže byť veľmi trápne dostať sa do situácie, kedy zavoláte policajtov, poisťovňu a zistíte, že vozidlo nakoniec nebolo ukradnuté.

V prípade, ak ste si overili možné alternatívy a ste si istý, že vaše vozidlo bolo odcudzené je načase začať postup spísania správy o odcudzení vozidla a prizvanie poisťovne ku miestu činu. Samotný postup pri krádeži auta je jednoduchý, ale napriek tomu si treba dať pozor na to, aby ste na nič nezabudli.

  1. Keď ste si istí, že vaše vozidlo bolo skutočne ukradnuté, čo najskôr kontaktujte políciu. Nezabudnite od nich získať referenčné číslo, ktoré môže od vás požiadať vaša poisťovňa.

Príslušníci policajného zboru zaznamenajú všetky relevantné podrobnosti o odcudzení vozidla a následne ho označia ako hľadané. Vozidlo bude uložené v štátnych a národných databázach, čo zlodejom sťaží predaj vozidla.

V prípade krádeže vozidla by ste mali poskytnúť polícii nasledujúce informácie:

  • Podrobnosti o vodičskom preukaze.
  • Kontaktné údaje.
  • Číslo ŠPZ, model, značku, rok a farbu vášho vozidla.
  • Fotografia vášho auta, pokiaľ ju máte pri sebe.
  • Podrobnosti denníka a číslo VIN.
  • Adresa, kde došlo ku krádeži.

Je tiež dobré urobiť fotografiu miesta, z ktorého bolo vozidlo odcudzené, aby ste ju mohli predložiť polícii aj poisťovacej spoločnosti.

  1. Ďalej sa obráťte na svoju poisťovňu. Do 24 hodín od krádeže alebo čo najskôr po podaní policajnej správy odošlite reklamáciu svojej poisťovacej spoločnosti. Ak vaša poisťovňa požaduje ďalšie informácie, získajte ich čo najrýchlejšie. Okrem informácií, ktoré ste poskytli polícii, môže vaša poisťovňa požadovať:
  • Kópiu policajnej správy.
  • Mená a kontaktné údaje všetkých osôb, ktoré mali prístup k vozidlu.
  • Podrobný opis vozidla a jeho stavu v čase odcudzenia.
  • Zoznam a popis všetkých cenných predmetov, ktoré boli vo vašom aute, ako napríklad elektronika, náradie alebo športové potreby.

Ak je vozidlo financované leasingom, kontaktujte tiež aj vašu finančnú spoločnosť!

Zvyčajne musíte mať uzatvorené Havarijné poistenie, aby ste mali poistné krytie pre ukradnuté vozidlo resp. pripoistenie krádeže v PZP.

Pri uplatnení poistenia budete musieť zaplatiť odpočítateľnú sumu, ktorú ste si vybrali, a potom vám vaša poisťovňa zaplatí skutočnú peňažnú hodnotu vášho vozidla. V prípade, že máte poistenie finančnej straty (GAP), bude vám vyplatená cena nového vozidla.

V prípade, že nájdete odcudzené vozidlo, ihneď o tom informujte políciu a vášho poisťovateľa. Komplexné poistenie zaplatí za opravu nájdeného vozidla, ak sa ho zlodejom podarilo poškodiť. Väčšina poisťovacích spoločností má čakaciu dobu 30 dní, kým auto prehlásia za ukradnuté

Čo sa však stane, ak uplatníte komplexný nárok na ukradnuté auto, kúpite si nové a potom sa nájde staré vozidlo?

Nové auto bude vlastniť vaša poisťovňa.

Kontakt

Zavolajte nám

‭+421 904 573 996‬

Otváracie hodiny

Pondelok – Piatok
8:00 – 17:00 

Napíšte nám

info@setritesnami.sk

Zanechajte nám správu

Máte otázku alebo potrebujete poradiť v konkrétnej oblasti? Vyplňte náš kontaktný formulár, zadajte oblasť záujmu a my sa vám ozveme.